Share this story
Share This Story
Mani virza nākotnes redzējums, kurā izglītība Latvijā tiek vērtēta tik augstu, ka vietējās augstskolas kļūst par iecienītāku izvēli nekā prestižas mācību iestādes ārzemēs, tādējādi radot mantojumu, no kura varēs gūt labumu mani bērni un nākamās paaudzes.
Finanšu tehnoloģiju (FinTech) nozare pašlaik piedzīvo straujas pārmaiņas, kas būtiski ietekmēs globālo finanšu nākotni. Jaunu tehnoloģiju, piemēram, blokķēdes un mākslīgā intelekta, parādīšanās maina tradicionālos finanšu pakalpojumus un pārveido finanšu produktu sniegšanas un patērēšanas veidu. Kā cilvēks, kurš jau gadiem strādā FinTech nozarē, es ar nepacietību gaidu iespēju dalīties ar savu pieredzi un zināšanām RTU Rīgas Biznesa skolas Baltijas Finanšu centra (BFC) komandā. Mēs izstrādājam jaunu FinTech biznesa izglītības programmu gan bakalaura, gan maģistra līmeņa studijām, kuru paredzēts ne tikai ieviest Rīgas Biznesa skolā, bet arī padarīt pieejamu integrācijai citās Latvijas augstskolās.
Šīs mācību programmas mērķis ir nodrošināt studentus ar zināšanām un prasmēm, kas nepieciešamas, lai gūtu panākumus dinamiskajā un nepārtraukti mainīgajā FinTech ekosistēmā, liekot stabilu pamatu topošajiem FinTech speciālistiem, līderiem un potenciālajiem uzņēmumu dibinātājiem.
KO VĒLAMIES SASNIEGT
Tomēr patiesi efektīva FinTech izglītības modeļa izveide rada īpašas grūtības. Viens no pirmajiem šķēršļiem, ar ko saskārāmies, bija precīza FinTech kursa apjoma definēšana. FinTech pats par sevi ietver daudzveidīgu nozaru kopumu bez vispārpieņemtām definīcijām. Šī joma nepārtraukti attīstās, un tās robežas joprojām ir mainīgas.
Lai tiktu galā ar šo izaicinājumu, programmas saturu esam veidojuši elastīgu. Šāda kursa struktūra ļauj mācību programmai pielāgoties šīm nepārtrauktajām izmaiņām, vienlaikus saglabājot saskaņotu struktūru. Jaunus sasniegumus un topošās tendences FinTech vidē var viegli iekļaut, nodrošinot, ka studenti ir apgādāti ar visjaunākajām zināšanām un prasmēm, kas nepieciešamas veiksmīgai karjerai FinTech uzņēmumā vai jauna FinTech uzņēmuma dibināšanai jebkurā laikā un tirgus apstākļos.
Lai gan sekošana līdzi nozares tendencēm ir būtiska, vienlīdz svarīgs ir arī stabils izglītības pamats. Kursa programma sasniedz šo līdzsvaru, iekļaujot pasaules līmeņa materiālus no tādiem atzītiem avotiem, kā, piemēram, Harvard Business Review un Case Center.. Šie resursi netiek vienkārši izolēti parādīti – gan es, gan citi mācību programmas izstrādātāji tos rūpīgi integrējam ar atzītiem akadēmiskiem ietvarprincipiem un konceptiem. Šāda pieeja nodrošina, ka studenti attīsta spēcīgu teorētisko bāzi, kas pielāgota tieši FinTech jomas specifikai.
UZ STUDENTU CENTRĒTA PIEEJA
Mēs izaicinājām sevi pēc iespējas vairāk atteikties no tradicionālo lekciju rāmjiem, tāpēc piešķīrām prioritāti aizraujošai un interaktīvai mācību pieredzei, kas padara mācīšanos ļoti praktisku. Šī pedagoģiskā pieeja uzsver aktivitātes, kas izmanto pasniedzēju, viesreferentu un studentu pieredzi. Tādējādi mūsu studenti iegūst daudzveidīgas, reālās dzīves perspektīvas līdztekus spēcīgai akadēmiskajai bāzei. Turklāt nozares eksperti ne tikai nostiprina kursa saturu, bet arī iedvesmo mūsu studentus, daloties savā pieredzē un praktiskajās atziņās.
Visi šie komponenti kopā nodrošina, ka kursa saturs paliek balstīts atzītos akadēmiskos principos, vienlaikus sniedzot studentiem aktuālas praktiskās zināšanas, prasmes un iedvesmu, kas nepieciešamas, lai gūtu panākumus FinTech nozarē. Šī līdzsvara panākšana ir vissvarīgākā kursam, kas ir gan intelektuāli spēcīgs, gan atbilstošs reālajai pasaulei, tāpēc mēs izmantojām radošas pieejas un inovatīvas metodes, lai paaugstinātu izglītības standartu un to visu apvienotu. Mūsu mērķis ir ne tikai mācīt, bet arī iedvesmot un rādīt piemēru akadēmiskajā kopienā.
ITERATĪVĀ KURSU IZSTRĀDES FILOZOFIJA
Lai gan jau ir pirmie studenti, kuri pabeiguši kursu, mēs pieņemam iteratīvu pieeju turpmākai mācību programmas pilnveidošanai, lai to padarītu vēl labāku. Šo jauno kursu izmēģinājuma laikā mēs aktīvi vācām studentu atsauksmes un attiecīgi pielāgojām mācību programmu, cenšoties pārsniegt gaidīto. Šāda praktiska pieeja palīdz mums precizēt kursa saturu un pasniegšanu, lai labāk sasniegtu izglītības mērķus un nodrošinātu, ka mācību programma paliek dinamiska un nepārtraukti uzlabojas. Tas ir līdzīgi kā izstrādāt šo kursu kā FinTech jaunuzņēmumu – izveidot pilotprojektu, ātri saņemt atsauksmes no lietotājiem un nepārtraukti to uzlabot straujā tempā. Šāda pieeja jau ir saņēmusi ļoti augstus kursa novērtējumus no studentiem, kas mudina mūs veidot nākamās iterācijas vēl labākas, lai sniegtu studentiem vēl vairāk.
Nav noslēpums, ka pirmo augstākā līmeņa izglītības piedāvājumu radīšana prasa uzticību un skaidru nākotnes redzējumu. Man apņemšanos veidot spēcīgu FinTech mācību programmu virza vēlme pacelt Latvijas universitātes tādā līmenī, kur tās kļūst par pirmo izvēli talantīgiem studentiem. Galu galā tas veicina paliekošu mantojumu, no kura var gūt labumu nākamās studentu paaudzes un Latvijas ekonomika kopumā. Tas viss notiek uz laika un enerģijas rēķina, ko ieguldu augstas kvalitātes izglītības piedāvājumu radīšanā, neskatoties uz prasīgo profesionālo un ģimenes dzīvi. Tomēr es ticu, ka ilgtermiņā tas var ievērojami atmaksāties sabiedrībai kopumā.
Prioritējot akadēmisko pamatīgumu, praktiski pielietojamu un reālās dzīves pieredzi, iedvesmu un inovatīvas mācību metodes, mēs vēlamies apgādāt nākotnes līderus ar instrumentiem, kas viņiem palīdzēs ne tikai orientēties FinTech nozares sarežģītajā vidē, bet arī veidot tās nākotnes attīstības virzienu.
Nauris Bloks, Izglītības plūsmas vadītājs Baltijas Finanšu centrā
Mani virza nākotnes redzējums, kurā izglītība Latvijā tiek vērtēta tik augstu, ka vietējās augstskolas kļūst par iecienītāku izvēli nekā prestižas mācību iestādes ārzemēs, tādējādi radot mantojumu, no kura varēs gūt labumu mani bērni un nākamās paaudzes.
Finanšu tehnoloģiju (FinTech) nozare pašlaik piedzīvo straujas pārmaiņas, kas būtiski ietekmēs globālo finanšu nākotni. Jaunu tehnoloģiju, piemēram, blokķēdes un mākslīgā intelekta, parādīšanās maina tradicionālos finanšu pakalpojumus un pārveido finanšu produktu sniegšanas un patērēšanas veidu. Kā cilvēks, kurš jau gadiem strādā FinTech nozarē, es ar nepacietību gaidu iespēju dalīties ar savu pieredzi un zināšanām RTU Rīgas Biznesa skolas Baltijas Finanšu centra (BFC) komandā. Mēs izstrādājam jaunu FinTech biznesa izglītības programmu gan bakalaura, gan maģistra līmeņa studijām, kuru paredzēts ne tikai ieviest Rīgas Biznesa skolā, bet arī padarīt pieejamu integrācijai citās Latvijas augstskolās.
Šīs mācību programmas mērķis ir nodrošināt studentus ar zināšanām un prasmēm, kas nepieciešamas, lai gūtu panākumus dinamiskajā un nepārtraukti mainīgajā FinTech ekosistēmā, liekot stabilu pamatu topošajiem FinTech speciālistiem, līderiem un potenciālajiem uzņēmumu dibinātājiem.
KO VĒLAMIES SASNIEGT
Tomēr patiesi efektīva FinTech izglītības modeļa izveide rada īpašas grūtības. Viens no pirmajiem šķēršļiem, ar ko saskārāmies, bija precīza FinTech kursa apjoma definēšana. FinTech pats par sevi ietver daudzveidīgu nozaru kopumu bez vispārpieņemtām definīcijām. Šī joma nepārtraukti attīstās, un tās robežas joprojām ir mainīgas.
Lai tiktu galā ar šo izaicinājumu, programmas saturu esam veidojuši elastīgu. Šāda kursa struktūra ļauj mācību programmai pielāgoties šīm nepārtrauktajām izmaiņām, vienlaikus saglabājot saskaņotu struktūru. Jaunus sasniegumus un topošās tendences FinTech vidē var viegli iekļaut, nodrošinot, ka studenti ir apgādāti ar visjaunākajām zināšanām un prasmēm, kas nepieciešamas veiksmīgai karjerai FinTech uzņēmumā vai jauna FinTech uzņēmuma dibināšanai jebkurā laikā un tirgus apstākļos.
Lai gan sekošana līdzi nozares tendencēm ir būtiska, vienlīdz svarīgs ir arī stabils izglītības pamats. Kursa programma sasniedz šo līdzsvaru, iekļaujot pasaules līmeņa materiālus no tādiem atzītiem avotiem, kā, piemēram, Harvard Business Review un Case Center.. Šie resursi netiek vienkārši izolēti parādīti – gan es, gan citi mācību programmas izstrādātāji tos rūpīgi integrējam ar atzītiem akadēmiskiem ietvarprincipiem un konceptiem. Šāda pieeja nodrošina, ka studenti attīsta spēcīgu teorētisko bāzi, kas pielāgota tieši FinTech jomas specifikai.
UZ STUDENTU CENTRĒTA PIEEJA
Mēs izaicinājām sevi pēc iespējas vairāk atteikties no tradicionālo lekciju rāmjiem, tāpēc piešķīrām prioritāti aizraujošai un interaktīvai mācību pieredzei, kas padara mācīšanos ļoti praktisku. Šī pedagoģiskā pieeja uzsver aktivitātes, kas izmanto pasniedzēju, viesreferentu un studentu pieredzi. Tādējādi mūsu studenti iegūst daudzveidīgas, reālās dzīves perspektīvas līdztekus spēcīgai akadēmiskajai bāzei. Turklāt nozares eksperti ne tikai nostiprina kursa saturu, bet arī iedvesmo mūsu studentus, daloties savā pieredzē un praktiskajās atziņās.
Visi šie komponenti kopā nodrošina, ka kursa saturs paliek balstīts atzītos akadēmiskos principos, vienlaikus sniedzot studentiem aktuālas praktiskās zināšanas, prasmes un iedvesmu, kas nepieciešamas, lai gūtu panākumus FinTech nozarē. Šī līdzsvara panākšana ir vissvarīgākā kursam, kas ir gan intelektuāli spēcīgs, gan atbilstošs reālajai pasaulei, tāpēc mēs izmantojām radošas pieejas un inovatīvas metodes, lai paaugstinātu izglītības standartu un to visu apvienotu. Mūsu mērķis ir ne tikai mācīt, bet arī iedvesmot un rādīt piemēru akadēmiskajā kopienā.
ITERATĪVĀ KURSU IZSTRĀDES FILOZOFIJA
Lai gan jau ir pirmie studenti, kuri pabeiguši kursu, mēs pieņemam iteratīvu pieeju turpmākai mācību programmas pilnveidošanai, lai to padarītu vēl labāku. Šo jauno kursu izmēģinājuma laikā mēs aktīvi vācām studentu atsauksmes un attiecīgi pielāgojām mācību programmu, cenšoties pārsniegt gaidīto. Šāda praktiska pieeja palīdz mums precizēt kursa saturu un pasniegšanu, lai labāk sasniegtu izglītības mērķus un nodrošinātu, ka mācību programma paliek dinamiska un nepārtraukti uzlabojas. Tas ir līdzīgi kā izstrādāt šo kursu kā FinTech jaunuzņēmumu – izveidot pilotprojektu, ātri saņemt atsauksmes no lietotājiem un nepārtraukti to uzlabot straujā tempā. Šāda pieeja jau ir saņēmusi ļoti augstus kursa novērtējumus no studentiem, kas mudina mūs veidot nākamās iterācijas vēl labākas, lai sniegtu studentiem vēl vairāk.
Nav noslēpums, ka pirmo augstākā līmeņa izglītības piedāvājumu radīšana prasa uzticību un skaidru nākotnes redzējumu. Man apņemšanos veidot spēcīgu FinTech mācību programmu virza vēlme pacelt Latvijas universitātes tādā līmenī, kur tās kļūst par pirmo izvēli talantīgiem studentiem. Galu galā tas veicina paliekošu mantojumu, no kura var gūt labumu nākamās studentu paaudzes un Latvijas ekonomika kopumā. Tas viss notiek uz laika un enerģijas rēķina, ko ieguldu augstas kvalitātes izglītības piedāvājumu radīšanā, neskatoties uz prasīgo profesionālo un ģimenes dzīvi. Tomēr es ticu, ka ilgtermiņā tas var ievērojami atmaksāties sabiedrībai kopumā.
Prioritējot akadēmisko pamatīgumu, praktiski pielietojamu un reālās dzīves pieredzi, iedvesmu un inovatīvas mācību metodes, mēs vēlamies apgādāt nākotnes līderus ar instrumentiem, kas viņiem palīdzēs ne tikai orientēties FinTech nozares sarežģītajā vidē, bet arī veidot tās nākotnes attīstības virzienu.